توقف خدمات رومینگ اپراتور تلفن همراه ودافون در ایران!

شرکت مخابراتی بریتانیایی ودافون با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از تاریخ ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ ارائه خدمات رومینگ خود در ایران را غیرفعال می‌کند. این شرکت اعلام کرد سیم‌کارت‌هایش پس از این تاریخ امکان برقراری تماس، استفاده از اینترنت یا ارسال و دریافت پیامک در ایران را نخواهند داشت.

ودافون به مشترکانی که به ایران سفر می‌کنند توصیه کرد در صورت نیاز از خدمات شرکت‌های اپراتورهای داخلی در ایران استفاده کنند.

این اپراتور بریتانیایی در پاسخ به پیگیری انجام شده گفت: «ودافون به رعایت تمام قوانین مرتبط در کشورهایی که در آن فعالیت دارد متعهد است. ما برای اطمینان از ادامه رعایت این تعهدات، امکان ادامه ارائه خدمات رومینگ را به مشتریان خود در ایران نداریم.»

ودافون که خدمات رومینگ آن در بیش از ۱۶۰ کشور در دسترس است، از جمله شرکت‌هایی به حساب می‌آید که پس از امضای توافق‌نامه برجام در سال ۱۳۹۵ از ورود خود به ایران و ارائه خدمات رومینگ به مشترکانش در ایران خبر داد.

قرارداد همکاری این اپراتور که با شرکت خدمات اینترنتی «های‌وب» در ایران منعقد شد از همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف حکایت می‌کرد.

در روزهای گذشته مشترکان سیم‌کارت‌های این اپراتور در ایران پیامکی با موضوع قطع خدمات رومینگ دریافت کردند.

متن این پیامک تاکید می‌کند این شرکت مجبور به فسخ قرارداد خود با شریک تجاری‌اش در ایران شده است.

این شرکت درباره دلیل این تصمیم‌گیری جزییات بیشتری ارائه نداده است.

یک راه دیگر برای دور زدن فیلترینگ و بهره گیری از اینترنت آزاد در ایران استفاده از سیم کارت اپراتورهای خارجی است که اکنون با قطع خدمات ودافون محدودتر می شود.

error: محتوا محافظت می شود !!