اعتراض شرکت‌های ابری اروپایی به اقدامات ضدرقابتی مایکروسافت

اروپایی‌ها می‌خواهند مایکروسافت به اقدامات انحصارطلبانه خود در فروش مجوز نرم افزار پایان دهد. در غیر این صورت باید در انتظار عواقب حقوقی آن باشد.

انجمن ارائه دهندگان زیرساخت ابری در قاره اروپا از مایکروسافت به دلیل طرح های مجوز ضد رقابتی آن شرکت در صنعت رایانش ابری شکایت کرده‌اند. این گروه مایل است اگر مایکروسافت مایل به همکاری است، این مشکل را به صورت دوستانه و با مذاکره حل کنند.
ارائه دهندگان خدمات زیرساخت ابری در اروپا (CISPE) و مایکروسافت برای حل و فصل این شکایت، وارد مذاکره شده‌اند. این گروه که شامل شرکت‌های ابری اروپایی و خدمات وب آمازون (AWS) می‌شود، از افزایش قابل توجه هزینه‌هایی که مایکروسافت به آن‌ها تحمیل کرده است، عصبانی هستند.
این انجمن تجاری غیر انتفاعی شکایت خود را به اداره کل رقابت اتحادیه اروپا ارائه کرده است. این انجمن ادعا کرده سیاست مایکروسافت در سال 2019، مشتریان را مجبور می‌کند در صورت انتخاب ارائه دهنده ابری به جز آژور، وارد طرح مجوز گران‌تر شوند.
طبق گزارشی که در سال 2023 به درخواست CISPE انجام شد، مایکروسافت مشتریان پلتفرم‌های ابری غیر آژور را مجبور کرد که 80 تا 100 درصد بیشتر برای لایسنس نرم‌افزاری خرج کنند. بدین ترتیب مشتریان را به شیوه‌ای غیر عادلانه به سمت آژور سوق داد. دبیر کل کنسرسیوم گفت اساساً مایکروسافت تصمیم گرفته قابلیت زیرساخت ابری در اروپا را تضعیف کند و در عین حال گزینه‌های ابری موجود برای مشتریان اتحادیه اروپا را محدود کند.

error: محتوا محافظت می شود !!